İştah Kapatan Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?
21 Temmuz 2024

İştah Kapatan Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

İştah Kapatan Yöntemler

Fiziksel olarak daha güzel ve zarif görünmenin yanı sıra daha zinde olmak için beslenmemize dikkat etmeliyiz. Gelişmiş ülkelerde ve gelişmekte olan pek çok ülkede obezitenin yaygınlaştığını görmekteyiz. Ne yazık ki, pek çok kişi görsel olarak kendinden memnun değildir. Kilo vermek ise zaman ve sabır isteyen bir süreçtir. Bu süreci ne kadar bilinçli bir şekilde değerlendirirsek, o oranda hızlı kilo veririz. Örneğin, diyet yaparken iştah kapatan yiyecek ve içecekleri tüketmeliyiz. Vücudumuzun ihtiyacından fazlasını tüketmemeliyiz. Aynı zamanda, spor yapmanın vücuda faydaları saymakla bitmez. Fakat doğru egzersizleri yaparak daha orantılı kilo vermek gerekmektedir.

İştah Kapatan Gıdalar

Yulaf: Karbonhidrat yönünden zengin olan yulaf, sık tüketildiğinde vücuda tokluk hissi bırakır. Böylece kişi uzun süre tok hisseder ve yeme isteği de azalır.

Salata: Özellikle yeşil sebze salataları ve hatta tüm yeşil yapraklı sebzeler lif açısından zengin ve sindirimi kolay olan gıdalardır. Midede geniş bir hacmi dolduran salatalar, kiloya dönüştürülemediğinden, kişinin tok hissetmesini sağlar ve iştah kapatır. Yağsız ve tuzsuz olarak tüketmeniz gerekmektedir.

Yeşil Elma: Aç karna sabahları bir yeşil elma yemek, sindiriminizi kolaylaştıracaktır ve lif yönünden zengin olduğundan gün içinde yeme hissini minimuma indirir. Aynı zamanda şekeri de dengeler.

Türk Kahvesi: Şekersiz Türk kahvesi de günde iki fincan olarak tüketildiğinde kilo vermenize yardımcı olacağı gibi vücudun kalp ve damar tıkanıklıklarını da giderir.

Protein İçerikli Gıdalar: Et, süt, balık, yumurta ve yoğurt vücudun protein ihtiyacını karşılayarak tok hissetmenizi sağlar. Aynı zamanda yağsız olarak tüketildiğinde bu besinler enerjinizi yükseltirken çok fazla kiloya dönüşmez. Elbette çok fazla tüketmeyip, vücudun ihtiyacı kadar tüketmelisiniz.

Tahıllar: Lif yönünden tahıllar daha zengindir. Bu nedenle vücudun sindirim sisteminin daha düzenli çalışmasını sağlar.

Tatlılar: Şeker yönünden zengin olan bu besinler iştahı kapatsa da minicik bir porsiyon bile vücuda çok çabuk depolanır. Bu nedenle tatlı tüketimini azaltmalı, sadece sütlü tatlıları yemelisiniz. Hatta çay ve kahve tüketirken şekersiz içmelisiniz. Şeker vücudun en büyük düşmanlarındandır.

Su: Su, vücudun ihtiyacı olan mineralleri almanızı sağlarken yediğiniz besinlerin daha hızlı vücuttan atılmasını sağlar. Bu sayede antioksidan işlevi de gören su, düzenleyici etkiye sahiptir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Balık Yağı İştah Açar mı?

Balık Yağı İştah Açar mı?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

İştah Kesici Yiyecekler Nelerdir?

İştah Kesici Yiyecekler Nelerdir?

İştah Açıcı Kilo Aldırıcı

İştah Açıcı Kilo Aldırıcı

İştah Azaltan Yiyecekler Nelerdir?

İştah Azaltan Yiyecekler Nelerdir?

İştah Açıcı Dua Okunuşu ve Anlamı

İştah Açıcı Dua Okunuşu ve Anlamı

Havuç Tohumu İştah Açar mı?

Havuç Tohumu İştah Açar mı?